12. januar 2014

Dag 10 - karry/kokos ret.

Tja, i dag har været en lige langsommelig dag oven på i går. Jeg har følt jeg har haft tømmermænd hele dagen, til trods for at jeg kunne drikker vand. Men må konkluder at jeg nok ikke kommer til at nyde hvidt brød igen på samme måde som før. Min krop vil ikke tage imod det, og har ikke lyst til at hav det så dårligt hver gang jeg lige får lyst til et pølsehorn eller lignede.

Dagen i dag har jeg sørge for at får ekstra meget fedt for at gøre op for det jeg ikke fik i går. Og har tilgengæld været mæt hele dagen.
Jeg har i dag også endeligt fået lagt nogle opskrifter op, indtil videre er det dog kun dem fra i dag, men de andre skal nok komme når jeg lige finder tid til det.

Morgenmad i da stod på en varm kakao med masser af fløde. Opskriften er til at finde under lækkerier og vil nok heller anbefale den som en hyggeting end som morgenmad. Den var noget tung og kom ikke helt igennem den.


Men godt den smagte den nu altså.....! 

Frokosten havde min svigermor stået for og så dejlig hun nu er havde hun sørget for at jeg kunne spise den, det var en rigtig lækker grønsagssuppe med tomat, hvidløg og bladselleri. For at kunne få min fedt kom jeg et par skeer creme fraiche 38% i. Den var helt perfekt.

Her til aften skulle vi så stå for maden. Svigerforældrene kom over for at spise, vi er normalt hos dem hver søndag, men i dag skulle de prøve noget af min mad. 
Jeg besluttede at jeg ville prøve noget nyt, igen igen... Men denne gang ville jeg bruge en gamle opskrift af mine egne som udgangspunkt. 

Den gamle opskrift er normalt med nudler, men da man jo ikke spiser nudler i LCHF livsstilen, måttet jeg finde på en måde hvor på den kunne laves uden. 
Det kom dog ret hurtigt til mig hvordan jeg skulle gøre og det udgør nu en helt ny ret. Nemlig karry/kokos ret, som vi serveret med en stor grønsagsbuffet og blomkålsris. Opskrift ligger allerede under aftensmad. 



I morgen står dagen på at lave denne uges madplan færdig og få den lagt ind, og forhåbenligt nogle af de andre opskrifter. 

Og nu må vi se og jeg ikke finder på et eller andet spændene at lave!!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar