17. januar 2014

Dag 15 - vægtdag

Jamen jamen er det ikke blevet fredag igen.. Endnu en gang en tur på vægten, og hvilken glæde man møder. 1,5 kg mere var røget af vægten, det udgør et samlet vægttab på 5 kg på 14 dage.
Hold op hvor er jeg stolt over mig selv. Det er over to år siden jeg sidst så på vægten og den sagde 71 kg. Jeg må sige at det hjælper sgu at spise mere fedt, men jeg kan nu godt savne smagen af brød og kartofler.

Men når jeg så prøver det, det de bare ikke det værd, vi fik i dag fast food, jeg fik grillkylle, med masser af salat, mens manden og lillepigen fik spareribs med bagt kartofle og kartoflebåde.
Da kartoflebådende dufte så godt, fik jeg lyst til lige og smage en enkel. Jeg tog en bid tyggede lidt på den og spyttede det så ud igen. Den var langt fra så god som jeg huskede og den voksede helt inde i munden på mig. Så fra nu af tror jeg bare at jeg lader de andre om at spise kartoflerne og så tage jeg mig af salaten og grønsagerne.

I har nok opdage at jeg ikke længere blogger hver dag, det er fordi jeg kører meget isammen det samme mad lige for tiden, og synes det ville blive noget kedeligt hvis jeg hver dag skulle skal, "i dag har jeg så fået spejlæg med skinke til morgenmad!" Som jeg gør lige for tiden. Men efterlever vil jeg nok mere skrive hvis der er en opskrift vil lige vil dele med jer, eller jeg har andet på hjertet som i dag, hvor jeg lige ville dele min kartofleoplevelse med alle jer der nu læser med.

Jeg lavede dog lidt i går, jeg er dog ikke helt færdig med opskriften på den. Der skal lige arbejdes lidt mere med den før den er helt klar, i får dog lige et billede af den jeg lavede i går.


Første forsøg på en kakaoroulade med blåbærskum. Den smagt nu fint nok, vil bare gerne hav at den var mere kraftfuld i smagen og var mere luftig og blød i det. Men jeg lægger opskriften op så snart jeg synes den er der.

I morgen står dagen på heldags tur til Fyn, så det bliver spændende og se hvad menuen kommer til at bestå af i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar