11. januar 2014

Dag 9 - Suppe, steg og is...

Ja, det var menuen for alle de andre gæster i dag, ved min morfars 75 års fødselsdag.
Det har i dag været en rigtig svær dag, når man sidder der til en stor fødselsdag og ikke rigtig kan spise andet end kød, fordi man er blevet stædig og ikke vil stoppe nu, hvor man er så godt igang.
Jeg havde dog forbedret mig ved at tage en lækker salat med feta og hjemmelavet creme fraiche dressing med, hvilken også var stort set det eneste jeg har fået og spise imens vi var der.



Det gav så rigtig mange problemer på vej hjem, jeg var gået hen og blive alt for sulten, så jeg fik det rigtig dårligt. Det hjælper så heller ikke på det når man køre forbi 3 McDonald's på vejen.
Jeg kunne tydeligt mærke på min krop at den manglede den fedt jeg normalt ville hav spist i løbet af en dag. Jeg var meget langt fra det, så min blodsukker var helt fuck og jeg ville gøre alt for bare en bid af en cheeseburger!

Men jeg holdte ud og det blev ikke til noget besøg på McDonald's, jeg endt dog med et lille pølsehorn fra en OK tank, da den lille prinsesse blev sulten og min mand havde købt 4, jeg spiste det ene og jeg kunne mærke meget hurtigt hvordan kroppen havde svært ved det og jeg fik luft i maven på næsten ingen tid igen.

Den dårlige samvittighed kom kort tid efter og jeg havde det som om at jeg havde den dårlige på den ene skulder og den gode på den anden. Den dårlige blev ved med at sige at jeg godt kunne spise en mere nu havde jeg jo spist en, så hvilken skade ville det gøre med en mere. Mens den gode kæmpede med at få mig til at forstå at en var nok, den var til at tage den lille sult og at jeg kunne lave noget mere at spise når jeg kom hjem.
Den var heldigvis den gode der vandt og da jeg kom hjem lavede jeg en omgang røræg med nok alt for meget fløde og med bacon og en halv tomat til.


Men hvor var jeg stolt af mig selv i dag over at jeg intet slik eller dessert havde rørt. Normalt ville jeg være en af dem som gerne skulle have flere omgange dessert især når der er tale om is. Men jeg spiste ikke noget af det, selvom det nu så rigtig lækkert ud. Jeg havde taget mine snickers fra i går med og spiste sådan en.

Hele dagen drak jeg vand og holdte meget på at det var det jeg skulle drikke og intet andet.

Om jeg vil anbefalede en ny op startede, sådan en dag som i dag. NEJ.....!! Det vil jeg ikke. Det har været rigtig svært at sige nej til dessert og slik og kager for første gang i mit liv. 
Men jeg har nu lært at jeg skal tage en større madpakke med næste gang, og måske lave noget mere fedtindholdigt mad og tage med, måske lige tage noget fløde med næste gang.

Puha... Det blev sgu en lang en i dag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar