4. januar 2014

Dag 2 - Fløde, fløde og lidt mere fløde...

Endnu en dag er gået uden sukker og stivelsesrigt mad!
Dagen i dag er som sådan gået meget godt, men kan godt mærke i kroppen at den ikke har fået sukker. Jeg ta' mig selv i at være mere træt og har haft en del hovedpine i dag. Men så vidt jeg har kunne læse mig frem til er det meget normalt i den første uges tid. Så håber på at det snart går væk igen.

Dagen startede med at jeg lavede en omgang røræg med bacon, Mums... "Det smager nu godt!" I dag lavede jeg også en tomat/avocado salat til ved siden af, og jeg var meget overraskede over hvor længe jeg var mæt.


Til frokost havde jeg bagt noget brød lignede, Oopsies. Mums... De smager godt, lidt ligesom vandbakkelser og har lidt samme konsistens. Super godt alternativ til brød.


Jeg brugte dem som sandwichbrød i dag, og det virkede rigtig godt. Sandwichen havde jeg fyldt med et lag af avocado og derefter en varm røget laks rørt med flødeost og forårsløg smagt til med salt og peber.


Det var så de nemme måltider, aftensmåltidet skal jeg jo huske på at det også skal være børnevenligt. Hvilken ikke er så nem en opgave som man lige skulle tro. Det skal jo heller ikke gå ud over manden at jeg har besluttet at jeg skal lave af fløde. (men han nyder nu maden meget godt)

Aftensmaden bestod i dag af en kylling/bacon og champignonspande, hvortil jeg lavede nogle bønnefritter.


Det smagte bare pisse godt, og er blevet helt forelskede i de bønnefritter, det er frostede bønne blandet med noget olie og noget salt og så i ovnen ved 200' i 20-30 min.. Nemt og lækkert.

Kylling, baconpanden er også super nemt, denne opskrift er til 2 voksen. 

400 g. Kylling i små stykker
150 g. Bacon i tern
250 g. Champignons i skiver
2 tsk. Timian
2,5 dl. Piskefløde
Salt og peber

Først bacon i tern på panden sammen med en god klat smør (Husk altid masser af fedt), når baconen har den ønskede farve, kommes kyllingen på og brunes af sammen med baconen.
Champignons og lidt timian kommes på og får lov til at ligge lidt før fløden hældes på og koges ind til den er lækker og cremet. Smages til med salt og peber.

Til alle måltider i dag har fløden været med ombord. I love it! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar