3. januar 2014

Første dag, Første Indlæg

Nu er det efterhånden et døgn siden at jeg tog den endelige beslutning om at jeg fra dags dato skulle leve på LCHF kost i 6 mdr.

Det dem af jer, der ikke ved hvad det betyder kommer her en lille forklaring på det.

LCHF er kort for Low Carb High Fat og er et udtryk for, at man spiser en kost, der indeholder få kulhydrater og meget fedt. Egentlig kan man sige, at man har vendt kostpyramiden på hovedet, idet man har vinket farvel til alle kornprodukter og stivelsesholdige kartofler og så selvfølgelig sukker.

Denne blog vil være en form for dagbog de næste 6 mdr. for mig, hvor jeg vil fortælle om den mad jeg spiser, vise billeder og dele mine opskrifter.

Dagen i dag har så været den første, og jeg må sige at den er gået langt bedre end jeg ar troede i morges.

Jeg startede dagen med at spise en omgang røræg med bacon, til frokost lavede jeg en tunfiskemousse som jeg spiste med nogle tomater til. Mmm... Til alle mine måltider drikker jeg vand eller te (uden sukker)

Her til aften stod menuen så på svinemørbrad i fad med tomat/flødesovs, hvor jeg spiste smørstegt hvidkål til.

Desværre har jeg ikke nogle billeder at dele med jer i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar