5. januar 2014

Dag 3 - Et Hej til nye tider!!

Puha.. Kan mærke på kroppen at jeg ikke fodrer den med sukker. Jeg er træt og har hovedpine det meste af dag, men igen, når kroppen jo har været vant til at få sukker hver dag i snart 26 år, må man jo også forvente at den ligesom reagere på at man holder helt op fra den ene dag til den anden.
Jeg er begyndt at kunne mærke på min krop at den nyder det, jeg er ikke længere så oppustede som jeg var før, og jeg har fået meget mere ro i kroppen.

Det er næsten utroligt hvor meget sukker kan påvirke ens krop på, og hvor hurtigt man kan mærke en forandring, når man så holder op med at giv den sukker.
Nu ved jeg godt at der er flere ting jeg har måttet sige farvel til ud over sukkerne.
Men dagen i dag er gået med at få lavet en mad plan for ugen og få købt ind til den.
Har i dag købt mit første helse produkt sukrin gold, som er et sødemiddel som kan bruges i stedet for sukker.
 

Et rigtig godt produkt hvis man skal bage (ja, det er tilladt og spise kage, hvis bare den ikke indholder mel og sukker.) Jeg har selvfølgelig også afprøvet det i dag, ved at bage en rigtig lækker chokolade kage. Opskriften fandt jeg her, jeg brugte dog kun sukrin istedet for sukkerne. http://www.madbanditten.dk/2011/03/06/verdens-bedste-chokoladekage-i-lchf-stil-hvis-man-vil/ 
Kagen blev rigtig god og smagte himmels, og det var ikke til at smage på den at der ikke var sukker i.



Men dagens menu har beståede af en omelet med ost, forårsløg og rød peber med en avocado ved siden af til morgenmad (næsten mere frokost) men det holdt mig mæt rigtig længe, også selvom jeg ikke spiste det hele. Manden og lille pigen nyd godt af at hjælpe mig med resterne.



Til frokost derimod (kan næsten kaldes aftensmad) lavede jeg en lakseroulade med beståede af laks, rørt flødeost med lidt piskefløde, dild og purløg. Dertil lavede jeg nogle ostechips og en citrondressing på en bund af iceberg salat. Og mums hvor var det lækkert, absolut ikke sidste gang jeg laver det, og er oveni så heldig at jeg har en rest fra i dag i køleskabet til min frokost i morgen.

Da aftensmad skulle indtages hos svigerforælderne, der der ikke rigtig noget at berette om der, min kære svigermor som havde lavet maden, har det lidt svært ved min diæt her, men hun forsøger at støtte på hendes bedste måde. Hun havde lavede en rødkålssalat som smagte godt. Men jeg havde spist mig godt mæt til min sene frokost, så var ikke rigtig sulten, og en af grundregler i diæten er at man spiser når man er sulten og at man så spiser til man er mæt.

Puha, for den da. Har ikke længere lyst til slik, chips og is om aften, ej heller en cola. Og jeg som troede det ville blive svært at leve uden cola. 

Bye bye cola, må vores veje aldrig mødes igen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar